czwartek, 10 stycznia 2013

Podążaj drogą własnej legendy

Takie jest przesłanie "Alchemika". Ciekawie napisana książka, dlatego szybko się ją czyta. Rozbudza uśpione pragnienia. Tylko co dalej? W kolejnych artykułach będę przybliżał kluczowe idee zawarte w książce i podam praktyczne ćwiczenia pozwalające zastosować te idee w życiu.

Idee zawarte w książce będę wprowadzał podając wybrany cytat. Niżej dopiszę swoją interpretację tego cytatu. Pod interpretacją będę podawał ćwiczenie przydatne podczas stosowania idei w życiu.

Zapraszam do podawania informacji zwrotnych dotyczących danego wpisu w komentarzach.

PS. Trzy pozytywne aspekty książki "Alchemik".
1. Co podoba mi się w tej książce? Podobają mi się barwnie opisane podróże pasterza. Książka przypomina również o różnych aspektach psychologii w formie ciekawych i strawnych dialogów. Mówi o czymś co wiemy w nowy i ciekawy sposób.
2. Dlaczego przeczytałem tę książkę? Kilkanaście lat temu przeczytałem krótkie opowiadanie "Diamentowe Pola". Podzieliłem się nim ze znajomymi. Powiedzieli mi, że przesłanie jest bardzo podobne do książki "Alchemik". Przesłanie, że często szukamy skarbów daleko w świecie, a nie dostrzegamy skarbów w naszym życiu, ukrytych często za zasłoną przyzwyczajenia.
3. Jak wpłynęła na mnie ta książka? Zacząłem zwracać większą uwagę na to, co czuję i czego naprawdę pragnę w różnych sytuacjach życiowych. Dostrzegłem przy okazji analogię kamieni Urim i Tumim do sygnałów spójności i niespójności w nlp. Od tej pory dużą rolę zwracam na te sygnały podczas podejmowania codziennych decyzji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz