piątek, 18 stycznia 2013

Etapy rozmowy podczas umawiania spotkań 3

3.Propozycja spotkania (przedstawianie propozycji spotkania)

Jeśli wykonujesz następny telefon, znasz już klienta i masz z nim pewną więź. Mimo to warto przypomnieć, jak się nazywasz, w jakiej firmie pracujesz i w jakim celu dzwonisz. Minęło przecież kilka godzin lub dni. Odwołaj się do ostatniej rozmowy i poprzednich ustaleń. Upewnij się, że dzwonisz we właściwym czasie.

Wiesz już, że Twój rozmówca to ktoś, kto może być zainteresowany produktem. Dlatego warto poświęcić trochę czasu, aby przekonać go do spotkania. Podaj rozmówcy powód, dla którego ma umówić się na spotkanie oraz dwa konkretne terminy, które Ci odpowiadają.

ĆWICZENIE – Propozycja spotkania

Napisz kilka zdań mających na celu zaproponowanie rozmówcy spotkania. Niżej podałem przykłady, które mogą posłużyć za szablon.
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................

Powiedział Pan, że wykonują Państwo meble na zamówienie dla małych firm z Olsztyna i okolic posiadających pomieszczenia biurowe. Mają Państwo swoją stronę internetową. Przychodzi mi na myśl propozycja reklamy dla Pana. Mógłbym przedstawić szczegóły na krótkim spotkaniu. Będę w rejonie Pana firmy we wtorek i środę.

Wprowadzamy niedługo nowe serie, które pozwoliłyby Pani znacznie wzbogacić asortyment. Mamy bardzo konkurencyjne ceny, dlatego mogłaby Pani konkurować z dużymi sklepami i osiągać niezły zysk. Będę w Krakowie we wtorek i środę, więc moglibyśmy się spotkać w któryś z tych dni o dowolnej godzinie. Zajmie to jakieś 10 minut. Kiedy mógłbym do Pani podjechać?

Ulepszenia dotyczą mechanizmu składania pokrowca i zdejmowania go z siedzenia. To trzeba po prostu zobaczyć. Wtedy i Panu będzie łatwiej zademonstrować go swoim klientom. Chce Panu pokazać co ulepszyliśmy i jak łatwo będzie je Panu sprzedawać. Mógłbym podjechać do Pana we wtorek. Woli Pan spotkać się do południa, czy po południu?

Przygotowaliśmy specjalną ofertę dla naszych ubiegłorocznych klientów. Mogę umówić handlowca na krótkie spotkanie w celu zaprezentowania oferty. Zostały jeszcze dwa wolne terminy we wtorek: 10 i 13 godzina. Którą godzinę Pani woli?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz