1.Nawiązanie kontaktu (szybkie budowanie porozumienia)
W celu budowania sprzyjającej atmosfery dopasuj głośność i tempo do rozmówcy. Zapytaj, czy rozmówca może teraz rozmawiać. Jeżeli NIE, to ustal, kiedy będziesz mógł zatelefonować. Ustal dokładny termin, podziękuj za poświęcony czas, pożegnaj się i odłóż słuchawkę. I oczywiście oddzwoń w ustalonym terminie.
Na początku trzeba zainteresować klienta. W przeciwnym wypadku może stać się nieuchwytny przy kolejnych telefonach.
Dlatego należy przedstawić klientowi dobry powód, dla którego warto Ciebie wysłuchać. Można wzmocnić wypowiedź stosując wzorzec uzasadniania.
Dzwonię do Pani/a, ponieważ ... (tutaj wstaw powód lub korzyść dla klienta).
Jeśli klient nie usłyszy na początku rozmowy korzyści, nie będzie zainteresowany kontynuacją rozmowy. Taki telefon będzie go parzył w ucho.
Jeśli jednak usłyszy na początku korzyści, chętnie dowie się co takiego masz do zaoferowania. Nawet jeżeli teraz jest zajęty, szybko poda kiedy możesz zadzwonić i podać więcej szczegółów.
Stosuj słowo PONIEWAŻ w celu wzmocnienia swojego przekazu.
ĆWICZENIE – Nawiązanie kontaktu
Napisz przykład rozpoczęcia rozmowy z klientem. Niżej podałem przykłady, które
mogą posłużyć za szablon przy pisaniu pierwszych słów rozmowy z klientem.
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
Dzień dobry! Firma X, Dariusz Skraskowski.
Dzwonię do Pana, ponieważ znaleźliśmy sposób na zmniejszenie wydatków na ogrzewanie o 20%.
Dzwonię do Pani, ponieważ chcę porozmawiać o tym, jak może Pani dotrzeć z ofertą do 10000 potencjalnych klientów.
Dzwonię do Pana, ponieważ znalazłem sposób na podwojenie skuteczności reklam, które emituje Pan w gazecie X.
Dzwonię do Pani, ponieważ znalazłem sposób na obniżenie o połowę kosztów drukowania wizytówek.
Dzwonię do Państwa, ponieważ opracowaliśmy program dla firm i instytucji pracujących w oparciu o dokumenty.
Dzwonię do Państwa, ponieważ obecnie przygotowujemy kolejne wydanie Książki Teleadresowej dla regionu Warmińsko - Mazurskiego.
Dzwonię do Pani, ponieważ poznaliśmy się na targach w zeszłym tygodniu. Wziąłem od Pani wizytówkę i wspomniałem, że w przyszłym tygodniu zadzwonię.
Dzwonię do Pana, ponieważ w ostatnim czasie pojawiły się nowe możliwości oszczędzania. Z doświadczenia wiem, że cieszą się one dużym zainteresowaniem wśród właścicieli firm i kadry zarządzającej.
Dzwonię do Pana, ponieważ wprowadzamy właśnie na rynek dwie wersje pokrowca na siedzenia. Zanosi się na to, że będzie bił rekordy sprzedaży.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz