wtorek, 15 stycznia 2013

Etapy rozmowy podczas umawiania spotkań

Umawianie spotkań można podzielić na kilka etapów.

1.Nawiązanie kontaktu (szybkie budowanie porozumienia)

2.Wstępna ocena (selekcja kontaktów telefonicznych)

3.Propozycja spotkania (przedstawianie propozycji spotkania)

4.Rozwiewanie wątpliwości (cztery grupy przeszkód)

5.Kończenie rozmowy (kiedy i jak to robić)

Cel Twojego telefonu musi odpowiadać oferowanym produktom i przyjętym w branży modelom działania. Niezależnie od tego, co chcesz osiągnąć, Twoim celem powinno być budowanie więzi.

Należy słuchać drugiej osoby i szanować jej punkt widzenia. Być może chcesz ustalić, kto podejmuje decyzje w wybranych firmach, może chcesz zaproponować spotkanie, a może czas zamknąć ustalić konkretny termin spotkania z rozmówcą który zwodzi Cię od kilku tygodni.

W trakcie niektórych rozmów możesz chcieć umówić się z kimś, kto nie chce się spotkać z Tobą. Jeśli czujesz się niepewnie, przećwicz umawianie się podczas rozmów, w których prawdopodobieństwo odrzucenia jest niewielkie. Możesz np. umówić się ze swoją kosmetyczką. Pewność siebie, jaką zyskasz w takich rozmowach, przeniesiesz później na trudniejsze przypadki.

Dobre rady dla rozmówców telefonicznych

Rozmawiając utrzymuj wyprostowaną postawę ciała.

Wyreguluj oddech - równomierny z przepony.

Staraj się regulować zaangażowanie emocjonalne przyjmując odpowiednią pozycję ciała. Prowadząc rozmowy trudne, odchyl ciało do tyłu i trzymaj słuchawkę przy prawym uchu.

Na biurku lista, terminarz, telefon i wizytówka ulubionego klienta.

Pierwszą rozmowę telefoniczną przeprowadź z kimś, z kim lubisz rozmawiać (tak na dobry początek).

W kolejnych artykułach przedstawię szczegółowo każdy z etapów umawiania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz