Umawianie spotkań można podzielić na kilka etapów.
1.Nawiązanie kontaktu (szybkie budowanie porozumienia)
2.Wstępna ocena (selekcja kontaktów telefonicznych)
3.Propozycja spotkania (przedstawianie propozycji spotkania)
4.Rozwiewanie wątpliwości (cztery grupy przeszkód)
5.Kończenie rozmowy (kiedy i jak to robić)
Cel Twojego telefonu musi odpowiadać oferowanym produktom i przyjętym w branży modelom działania. Niezależnie od tego, co chcesz osiągnąć, Twoim celem powinno być budowanie więzi.
Należy słuchać drugiej osoby i szanować jej punkt widzenia. Być może chcesz ustalić, kto podejmuje decyzje w wybranych firmach, może chcesz zaproponować spotkanie, a może czas zamknąć ustalić konkretny termin spotkania z rozmówcą który zwodzi Cię od kilku tygodni.
W trakcie niektórych rozmów możesz chcieć umówić się z kimś, kto nie chce się spotkać z Tobą. Jeśli czujesz się niepewnie, przećwicz umawianie się podczas rozmów, w których prawdopodobieństwo odrzucenia jest niewielkie. Możesz np. umówić się ze swoją kosmetyczką. Pewność siebie, jaką zyskasz w takich rozmowach, przeniesiesz później na trudniejsze przypadki.
Dobre rady dla rozmówców telefonicznych
Rozmawiając utrzymuj wyprostowaną postawę ciała.
Wyreguluj oddech - równomierny z przepony.
Staraj się regulować zaangażowanie emocjonalne przyjmując odpowiednią pozycję ciała. Prowadząc rozmowy trudne, odchyl ciało do tyłu i trzymaj słuchawkę przy prawym uchu.
Na biurku lista, terminarz, telefon i wizytówka ulubionego klienta.
Pierwszą rozmowę telefoniczną przeprowadź z kimś, z kim lubisz rozmawiać (tak na dobry początek).
W kolejnych artykułach przedstawię szczegółowo każdy z etapów umawiania
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz