czwartek, 24 stycznia 2013

Głos jako najważniejsze narzędzie telemarketera

2.Cechy głosu (najważniejsze narzędzie telemarketera)

Podczas rozmowy telefonicznej wszystko, czym dysponujesz to Twój głos i słowa. Masz do dyspozycji dwa sposoby oddziaływania na rozmówcę: to co mówisz, oraz jak to mówisz. Śpiewaka i pieśń.

Głos jest świetnym nośnikiem emocji. Dzięki niemu możesz przekazywać dowolny stan emocjonalny wprost do podświadomości rozmówcy.

Głos jest też bardzo skutecznym sposobem wywierania wpływu przez telefon. Wystarczy dopasować głos do rozmówcy. Zacznij od dopasowywania głośności i tempa mówienia, ponieważ te cechy są najłatwiejsze do opanowania. Wraz z nabieraniem doświadczenia i pewności siebie możesz zająć się barwą głosu, robieniem pauz i rytmem wypowiedzi.

ĆWICZENIE – Trening ekspresji

Czytaj codziennie dowolny tekst na głos (najlepiej scenariusz), emanując wybrany stan emocjonalny: kolejno radość, ciekawość entuzjazm, pewność siebie. Dzięki temu nauczysz się przekazywać wybrane emocje swoim głosem.

-Co odkrywasz? Zapisz swoje spostrzeżenia po kilku dniach treningu ekspresji
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................

ĆWICZENIE - Dopasowanie głosu

Podczas rozmów z kolegą lub klientem ćwicz opcję pomagającą budować kontakt. Świadomie pogłębiaj kontakt dopasowując cechy głosu (głośność i tempo). Jeśli ktoś mówi głośno, zacznij mówić głośniej. Jeśli ktoś mówi cicho, zacznij mówić ciszej. Jeśli ktoś mówi szybko, zacznij mówić szybciej. Jeśli ktoś mówi wolno, zacznij mówić wolniej. To ćwiczenie wykonuj codziennie podczas prowadzonych rozmów.

Zapisz w jakich sytuacjach będziesz ćwiczyć dopasowanie głosu
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................

ĆWICZENIE - Niedopasowanie głosu

Podczas rozmów z kolegą lub klientem ćwicz opcję pomagającą w osłabianiu kontaktu. Świadomie zrywaj kontakt zmieniając cechy głosu (głośność i tempo).

Jeśli ktoś mówi głośno, zacznij mówić ciszej. Jeśli ktoś mówi cicho, zacznij mówić głośniej. Jeśli ktoś mówi szybko, zacznij mówić wolniej. Jeśli ktoś mówi wolno, zacznij mówić szybciej. To ćwiczenie wykonuj podczas rozmów z klientami, którzy przedłużają rozmowy i marnują Twój czas.

Zapisz w jakich sytuacjach będziesz ćwiczyć niedopasowanie głosu
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................
.........................................................................................................................

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny artykuł.
    Od dwóch tygodni podczas rozmów robię coś takjego.
    Gdy rozmawiam z kobietami staram się mówić wolniej niższym głosem, gdy z męszczyznami dynamicznym energicznym i trochę szybciej.

    Zauważyłem, że to działa!
    Na pierwsze reakcje kobiet są takje jakich oczekuje będąc telemarketerem z męszczyznami jest tak samo.
    Zauważyłem, że jeśli nawet sekretarka odbiera mówiąc szybciej miły ciepły niski i wolno mówiący głos jest w stanie uzyskać szybciej połączenie z decydentem nisz to samo ale szybsze tępo.

    Rano zwłaszcza rano gdy jesteśmy rozespani barwa naszego głosu jest troszke inna polecam poprubować może u Państwa będzie podobnie
    życzę sukcesów!
    Dariusz Marchewka

    OdpowiedzUsuń