niedziela, 30 grudnia 2012

Pomysł na planowanie codziennych działań

Przez wiele lat przyglądałem się różnym systemom planowania. Nie mogłem jednak znaleźć czegoś, co umożliwiałoby planowanie priorytetów i jednocześnie dawało elastyczne podejście do ciągłych zmian w moim codziennym życiu.

Podczas jednego z wyjazdów służbowych (do Częstochowy) moją uwagę zwróciła książka o bardzo ciekawym tytule. Autor pokazywał w niej jak można planować priorytety i jednocześnie "płynąć z nurtem". Zapamiętałem tytuł, jednak książki nie kupiłem.

Kilka miesięcy później podczas kolejnego wyjazdu służbowego (do Gdańska) wybrałem się do EMPiK-u znajdującego się niedaleko dworca. Dziwnym trafem znowu książka znalazła się w moich rękach. Przejrzałem ją i tym razem poczułem, że chcę ją mieć. Kupiłem więc tę książkę i zacząłem czytać.

W trakcie lektury zaskoczyła mnie prostota proponowanych rozwiązań. Niektóre idee pasowały do moich wcześniejszych obserwacji. Przyszedł mi też pomysł jak maksymalnie uprościć koncepcję, tak aby można zastosować ją w życiu w tej samej chwili, w której dowiemy się o niej.

Już na początku stycznia opiszę szczegółowo ten prosty system w darmowym e-kursie, który znajdziesz nad tym artykułem. Pokażę też jak prosty zeszyt w linie może spełniać rolę terminarza pozwalającego szybko i łatwo zastosować ten system w praktyce.

Byłbym zapomniał. Jaki tytuł ma ta inspirująca książka? "Skup się" Leo Babauta to książka którą polecam przeczytać.

Darmową wersję angielską (pdf) znajdziesz tutaj
Płatną wersję polską (drukowana) znajdziesz tutaj

Życzę inspirującego czytania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz